We wrześniu koniec modernizacji linii kolejowej między Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą
Jak przekazał przedstawiciel PLK, w ramach prowadzonych prac na przystankach w Zelczynie i Jaśkowicach budowane są nowe perony o wyższych i lepiej wyposażonych platformach, a na całym odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica poprawiane jest ułożenie szyn i czyszczony tłuczeń pod nimi.
„Efektem prac będzie utrzymanie właściwych warunków dla przejeżdżających pociągów. Prace wykonujemy przy utrzymanym ruchu pociągów na jednym z dwóch torów” - zaznaczył Hamarnik.
Jak przekazał, jest to kolejny etap prac na szlaku kolejowym łączącym Kraków z Oświęcimiem. W latach 2019–2024 zarządca infrastruktury kolejowej przeznaczył ze środków budżetowych na ten cel niemal 400 mln zł.
W tym roku wyremontowano perony na przystanku Spytkowice Kępki i tory na stacjach Dwory i Przeciszów, wymieniono także tory i część obiektów inżynierskich w sąsiedztwie Spytkowic. Od zeszłego roku podróżni korzystają także z nowych peronów w Brzeźnicy i Półwsi.(PAP)
rgr/ pad/