PLK zmodernizują urządzenia na 26 przejazdach kolejowo-drogowych
Jak poinformowała w poniedziałek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, w tym miesiącu ruszyły prace na pięciu przejazdach w Barcicach, Rytrze i w Muszynie na linii Tarnów – Leluchów.
Za miesiąc roboty obejmą następne cztery skrzyżowania kolejowo-drogowe na tej trasie: w Cieniawie, Kamionce Wielkiej i Nowym Sączu. Sukcesywnie modernizacji będzie poddawanych pozostałych 17 przejazdów, m.in. na liniach Stróże – Krościenko, Kalwaria Zebrzydowska – Bielsko Biała, Kraków Płaszów – Oświęcim.
„Stare i zużyte urządzenia zastąpimy nowymi (…). Prace w ramach zadania poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych zakończymy w drugim kwartale przyszłego roku” - zapowiedziała przedstawicielka PLK.
Inwestycja za ponad 33 mln zł będzie finansowana ze środków europejskich w ramach Krajowego Programu Odbudowy.
Szalacha podkreśliła, że bezpieczeństwo jest priorytetem dla spółki, dlatego konsekwentnie od wielu lat wykorzystuje ona środki unijne i krajowe, aby modernizować przejazdy kolejowo-drogowe.
W Małopolsce nowe rogatki i sygnalizatory zamontowano do tej pory w kilkudziesięciu lokalizacjach na tzw. kolejowej Zakopiance, między innymi w: Kalwarii Zebrzydowskiej, Suchej Beskidzkiej, Makowie Podhalańskim, Jordanowie, Chabówce, Nowym Targu i Zakopanem.(PAP)
rgr/ pad/