13 ofert w przetargu na budowę węzła na dk94 w Wieliczce
Jak przekazał w poniedziałek Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm TERS (lider) i Instbud na kwotę 53,1 mln zł. Najdroższą - firma PORR, o wartości 80,4 mln zł. Zamawiający zamierza przeznaczyć na budowę prawie 86 mln zł, co oznacza, że wszystkie firmy zmieściły się w jego budżecie.
Głównym kryterium w tym postępowaniu – zapowiedział przedstawiciel GDDKiA - jest cena. Obecnie komisja przetargowa przystępuje do analizy otrzymanych ofert.
Zgodnie z planami nowy węzeł powstanie na ul. Krakowskiej (dk94) w Wieliczce. Jego zadaniem będzie likwidacja tworzących się zatorów - szczególnie w godzinach szczytu, powodujących blokowanie ruchu na istniejącym rondzie.
Obiekt pozwoli na bezpieczne włączanie się do ruchu kierowców jadących z Wieliczki w kierunku Krakowa i Bochni. Droga krajowa zostanie poprowadzona estakadą o długości ok. 70 m, a pod nią powstanie rondo. Z ronda będzie można wjechać na drogę w kierunku Krakowa lub Tarnowa, będzie też do niego prowadził zjazd dla kierowców jadących od strony Bochni. Wjazd z Krakowa będzie prowadził, podobnie jak dziś, ul. Krakowską do ronda Wieliczan.
„Dzięki budowie nowego układu drogowego zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna. Nowe rozwiązanie udrożni ruch na dk94 i wjazd do Wieliczki” - zapowiedział przedstawiciel GDDKiA.
Inwestycja – zaznaczył Michna - realizowana jest w ramach trójstronnego porozumienia pomiędzy GDDKiA, gminą Wieliczka oraz powiatem wielickim. Za dokumentację projektową oraz niezbędne uzgodnienia (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji czy wykup gruntów) odpowiadał samorząd. Realizacją inwestycji, a także sfinansowaniem większości kosztów budowy zajmie się zarządca drogi krajowej, czyli GDDKiA.
Termin realizacji inwestycji określono na 25 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą, nie wliczając okresu zimowego, tj. od 15 grudnia do 15 marca. (PAP)
rgr/ mmu/